Nailart

Watermarble Tutorial

Altijd als ik weer ergens een watermarble zag verschijnen werd ik super enthousiast. Vind het zo verschrikkelijk gaaf en wilde het zelf ook een keer maken. Dat heeft even op zich moeten wachten, maar deze week vond ik ergens tijd om het zelf eens te gaan proberen. En om jullie te laten zien hoe het moet heb ik een tutorial gemaakt!

Het principe van water marbling is niet zo moeilijk, je gooit een druppeltje nagellak in het water, dat vormt een vliesje (dit herhaal je een paar keer met verschillende kleuren), en met een tandenstoker maak je er een patroontje in. Vervolgens doop je je nagel in het water é voilà! Helaas vond ik de praktijk een beetje tegenvallen.. Vandaar mijn visie op hoe je dit het beste kunt doen!

Benodigdheden:– Een bakje (kan vies worden!)
– Water op kamer temperatuur
– Plakband (in mijn prachtige houder)
– Paris memories Nailharder
– Safari Grijs
– Safari Neon Blauw
– Tandenstoker
– Iets voor eronder (bij mij gewoon kladpapier)

Waar het bij mij de eerste keer fout ging was het water. Lauw water uit de kraan werkte niet goed genoeg en daardoor vormde de nagellak geen vliesje op het water maar zakte gewoon naar beneden. Ik heb het water toen een nachtje laten staan en ben de volgende dag verder gegaan. Dit is echt essentieel!

Dan het stappenplan! 

1. Pak de kleur die je als eerste wilt gebruiken (dit wordt de overheersende kleur in je marble) en laat een druppeltje in het water vallen. Zorg dat je volgende potje al open  is, want je moet het vlot achter elkaar doen anders wordt het niet mooi.
2. Pak vervolgens de andere kleur en laat een druppeltje in het midden van het vorige vliesje vallen. Wissel de twee kleuren een paar keer af voor een mooi effect. Als het goed is krijg je nu allemaal kringen in elkaar.
3. Pak de tandenstoker en trek voorzichting lijntjes van de buitenkant van de cirkels naar binnen. Neem niet het buitenste randje (daar waar het eerste vliesje het water raakt) mee, want dan gaat het verkeerd.
4. Om te voorkomen dat je hele vinger onder de nagellak gaat zitten, dek je een deel van je huid even af met plakband. Dat is er weer makkelijk af te halen en dan wordt het niet zo’n rotzooi ;)
5. Laat vervolgens voorzichtig je nagel in het water glijden. Na een paar keer proberen kwa ik erachter dat het het beste gat als je eerst de voorkant van je nagel op het water zet en dan langzaam je nagel op het vliesje legt en erin laat glijden.
6. Als je nagel nog in het water zit, pak de tandenstoker en ‘vis’ het restant rond je nagel weg. Haal vervolgens je vinger weer uit het water, laat het even een beetje opdrogen, trek de plakband eraf en dan ben je bijna klaar! :)

Helaas moet je dit proces voor elke nagel herhalen, dus er gaat best wat tijd in zitten.

Het is nu nog een beetje een rommeltje, dus ik heb met een wattenstaafje en wat nagellak remover het even netjes gemaakt. Om te zorgen dat al mijn nailarts netjes blijven gebruik ik altijd een transparante topcoat. De topcoat die ik heb gekocht is van Catrice, en de prijs lag rond de 3€. Wat ik zo prettig aan deze topcoat vind, is dat hij erg snel droog en niet mengt met je nailart (dus het blijft netjes!). Even een laagje over elke nagel en dan ben je klaar!

Dit is het resultaat geworden! Ik heb ook een foto in het donker gemaakt, daar kun je helemaal goed zien hoe mooi het is geworden!


Hebben jullie ook wel eens een watermarble nail art geprobeerd of zouden jullie dat nu willen proberen?

5 thoughts on “Watermarble Tutorial

  1. Oh je duim ziet er echt heel mooi uit!
    Ik heb watermarble nog nooit geprobeerd, want het lijkt me zo’n gedoe haha. Misschien als ik ooit het geduld er voor kan opbrengen, op een zondagmiddag ofzo ;-)

  2. Pingback: Marble nails | BeautyandBlond

Geef een reactie

