Lifestyle

30DPC #1

De eerste van deze challenge: selfportrait.

A4 20090413_999_57

Het was even nadenken, en ik kon inderdaad een nieuw zelfportet maken. Maar toen ik tussen al mijn foto’s aan het scrollen was vond ik een Beeldende Vorming project uit de 4e klas. Zelfportret maken!
De bedoeling was dat het een portret was wat in de kunststroming expressionisme viel. Dit is een kunststroming waar de kunstenaar zijn gevoelens en ervaringen probeert te weergeven in een minder realisitsche stijl. Belangrijk was dat de gevoelswaarde en het onderbewuste de boventoon voerden.
In het proces van mijn project moesten natuurlijk foto’s gemaakt worden waar het schilderij op gebaseerd zou worden. En dit was mijn eind-foto!

Naast alleen een portret van jezelf, moest je ook een deel van je persoonlijkheid laten zien. En zo was ik toen ik 16 was, beetje gek en hield van een lolletje. (nog steeds waar trouwens!)

Uiteindelijk heb ik deze foto na geschilderd in allemaal verschillende felle kleurvlakken: roze, paars, groen, blauw, geel, rood. Alles door elkaar heen. Helaas heb ik van het eindresultaat geen foto meer.

Wat vinden jullie van zulke expressionistische foto’s? En houden jullie zelf ook een beetje van kunst?

2 thoughts on “30DPC #1

Geef een reactie

