Lifestyle

30DPC #9

Something old! Een makkelijke omschrijving, maar het was even zoeken.

Echt oude dingen heb ik niet, wel wat dingen van een paar jaar oud, maar die zijn niet echt interessant. Tot ik mijn oude vriend tegen kwam: Aap! Deze knuffel heb ik (volgens mij) van mijn tante gekregen toen ik 1 jaar werd. Dat is ondertussen al weer meer dan 19 jaar geleden. En de naam Aap, tja, het is nou eenmaal een aap!

2013-04-18 13.25.34

Aap is tevens het oudste wat ik op mijn kamer heb (denk ik).
De begrippen van oud en nieuw zijn natuurlijk een beetje relatief, dus het is moeilijk te zeggen wat onder ‘something old’ viel.

Maar terug naar Aap. Altijd mijn grote vriend en heeft nog jaren bij mij in bed geslapen. Toen ik wat ouder werd heeft hij een tijdje op de boekenplank naast mijn bed gestaan, en toen ik hier op kamers ging, heb ik hem een mooi plekje gegeven in mijn Expedit-kast!

Deze Photo of the Day leek me een leuke gelegenheid om ook de rest van mijn kast aan jullie te laten zien. Het is zo’n IKEA-kast met 16 vakjes, heel donker bruin tot zwart. Sommige vakken heb ik opgevuld met bakken, rood, om een beetje leuke accenten in mijn kamer te leggen.

2013-04-18 16.23.04Ik heb een paar intressantje vakjes uitgezocht waar ik wel wat over kan vertellen.

– Verzamelplank met allemaal leuke dingetjes. Een doosje wat ik bij mijn portomonee kreeg toen ik hem kocht in Firenze (vind hem zo mooi!), een geurkaarsje, een waxinelichthouder uit Istambul (gekregen van een vriend die met school daar heen was geweest), stenen (heel veel, hou van mooie stenen), een oude lantaren die ik bij oma in de kast heb gevonden en mocht hebben, en wekpot met vullingfriemeltjes (weet ook niet waarom ik die nog steeds zo heb) en helemaal achteraan een aromakaarshoudertje, waar ik heerlijke SoyScents in brand.
– Een boekenplank, met een foto van mij en mijn zusje bij mijn diplomauitreiking en een teddybeer die deel uitmaakte van mijn electronicaproject: een babysensor maken! Het moest hartslag kunnen meten en een alarm kunnen geven als de baby huilde of een natte luier had. Hij speelde zelfs een kalmeringsmuziekje als de baby eventjes huilde. We hebben hem in een teddybeer gebouwd zodat ie mooi in het hoekje van de wieg kon staan.
– Theepotjes! Ik hou heel erg van thee, en daarom heb ik er een speciale plank voor vrij gemaakt. In de potjes achter Earl Grey, Rooibos en Brandnetelthee, en in het midden thee die ik van een vriendin kreeg voor mijn verjaardag. Zelf gemaakt, met brandnetel, kamillie, zoethout en nog heel veel meer lekkere dingen.
– En nog een verzamelplank met leuke dingetjes. Aap staat hierop (met een maskertje wat ik ooit droeg voor een gemaskerd gala), 3 leuke kabouterkaarsjes, een rubixcube (heel veel mee gespeeld), een badeentje (ooit eens ergens gekregen) en een kaars die eruit ziet als 100 lucifers. Heb nogal de neiging allerlei kleine leuke dingetjes te bewaren, ookal heb ik er helemaal niets aan (ken je dat?).

d967a338-b51a-44d0-93ba-0930932ebf80wallpaper

– Mijn elfjesverzameling! Ben ik ooit mee begonnen toen ik op vakantie was in Italië, en vond ze zo verschrikkelijk leuk. De grote heb ik van mijn ex gekregen vanuit Engeland, mooi of niet?
– De Glossybox-doosjes verzameling, het zijn er onderhand al best wat. Voorop het laadje van de Young box, hardstikke leuk. Daar bewaar ik tegenwoordig al mijn samples en kleine producten in die ik nog wil gaan reviewen. And a deathly sin, Pringles! Dit is de Sour and Creme, samen met de Cheese and Onion mijn favoriet!
– Een van de rode dozen die precies in de gaten passen. Heb ik gevuld met alle grote flessen en tubes met creme, zonnebrand en mondwater (en nog heel veel meer), meer glossybox-doosjes en mijn krultang. Dit lag eerder verplaatst over mijn kamer, maar na een grote opruiming vorige week leek dit me een betere oplossing.
– De binnenkast van mijn meest gebruikte kastje. Hierin staan al mijn beautyproducten die ik vaak gebruik: cleaning lotion/creme, anti-klit creme, stylingspray, bodylotion (heel veel soorten), deodorant, zonnebrand, wattenstaafjes, vanalles wat je kunt bedenken.

b18bc91b-c346-4f0f-ae83-4ce8f95e6273wallpaper– Naast alle kastjes en boxen, heb ik ook nog twee laatjes, en dit is er een van. Alle overige spulletjes, nieuwe vaseline, dove, pleisters, scheermesjes, sporttape, enzovoorts!
– Een van de vele boekenplanken. In de afgelopen (bijna) twee jaar heb ik redelijk wat studieboeken verzamelt, en dit is een van de stapels. Ook een pringle-bus die ik nu gebruik voor het opbergen van mijn haaknaalden. En nog twee boeken over haken. In de winter ben ik lekker bezig geweest met een aantal sjaals, en ben nu van plan om weer wat leuke dingen te maken voor de zomer. Beginnend project zijn babyschoentjes voor een zwangere vriendin, hopen dat ze dit nog niet leest ;).
– Dé makeup-la, verdeelt in vieren, eyeshadows, foundations (en mousse en blush en browning powder), de kwasten en lippenspullen, en weer een rotzooi laadje! Binnenkort ben ik van plan om al deze stash uit te stallen voor jullie.
– Mijn kook- en woordenboeken. En een box met verzamelingen van leuke recepten uit de allerhande en dingen van mijn moeder. Ik hou best van koken, de tijd is er niet altijd voor, maar graag maak ik die wel. Bakken vind ik het leukste, cakes, cupcakes en koekjes. Maar een van mijn lievelingsgerechten is toch wel een quiche, de broccoli variant! Hoop dat ik snel weer een middagje vrij heb om deze klaar te maken.

46246712-a694-4ed9-83d8-1a62fe9e204awallpaperEn dit was het intressante deel van mijn kast!

Concluderend heb ik echt een verzameldrang, en hou ik nogal van beautyproducten (al valt het wel mee denk ik). Binnenkort is het weer tijd om de rest op te ruimen, maar eerst alle andere leuke dingen doen!

Hebben jullie ook zo’n verzameldrang?

 

 

 

2 thoughts on “30DPC #9

  1. Pingback: 30DPC #21 | BeautyandBlond

Geef een reactie

