Beauty

EOTD – Copper and black

Hier is hij dan! Mijn eerste Eyes of the Day!
Aangezien de lente er weer aan komt, en het bijna Koninginnen (of Konings?)-dag is, werd het tijd voor een oranje look. Zelf hou ik erg van de lente. Over het algemeen wordt de lente geassocieerd met lichtblauw, geel en groen, maar juist oranje vind ik er super goed bij passen.

Hier de foto’s. Zoals je ziet, mijn huid is niet altijd even vlekkeloos, elke dag wassen en vaak een maskertje en een scrub, en nog steeds zijn er puistjes, wanneer gaan ze een keer weg! Maar vandaag viel het gelukkig mee.

2013-04-19 10.47.552013-04-19 10.52.14

Zelf ben ik er best trots op! Ik ben nooit zo heel goed met oogschaduws, en ik klooi altijd nog een beetje met de liquid eyeliner, maar deze keer is het goed gelukt. Vaak schiet ik ergens uit, zit daar weer een zwarte vlek, of schuif ik met het stokje langs een pluk haar (die vervolgens zwart is). Dit gebeurt mij altijd als ik bijna klaar ben, en dus weer helemaal overnieuw kan beginnen.

Gebruikt voor deze look heb ik de volgende producten:

2013-04-19 10.43.14

– Essence, Clear&Matt Foundation, 01 Porcelain (te koop bij de Kruidvat)
– Max, Pressed Powder Foundation, DFC 261 Nude (te koop bij de Action)
– Vera Valenti, Eyeshadow Palet (Glossybox item)
– Essence, Liquid Ink Eyeliner Waterproof
– Essence, Longlasting Eyepencil, 15 BlingBling
– Essence, I Love Extreme Volume Mascara

Elke dag gebruik ik deze foundation en powder. Nu het weer lente wordt en mijn huidje weer mooi bruin wordt, is het weer tijd voor een andere foundation. Maar aangezien de zon nog niet heel hard schijnt kan ik hier nog even mee vooruit. Hier ben ik mee begonnen.

bbc50e9d-821d-4c4e-9525-a17616181c86wallpaper

Vervolgens heb ik met verschillende soorten eyeshadow de look opgebouwd.
1. De blush, verdeelt over mijn hele ooglid. Deze onderlaag zorgt voor een hele subtiele roze kleur, en maakt het ‘blenden’ een stuk makkelijker.
2. De wit, om te highlighten. Deze breng ik altijd aan in de binnenste hoek van mijn oog, zodat hij beter uitkomt.
3. De roze koperkleur, aan het uiteinde van mijn ooglid. Dit is het punt wat erg veel beweegt. Als je je oog opendoet wil je dit hoekje graag wat donkerder hebben zodat je ogen groter lijken.
4. De koperkleur, de crease volgend. Je crease is de lijn waar de bolling van je oog omheen valt, heel moeilijk te omschrijven, maar je kunt de kleur lijn bij nummer 4 wel zien lopen. Je wilt eigenlijk altijd een donkerdere kleur vanuit het hoekje van je oog (waar nummer 3 begon) over je crease hebben lopen. Dit deel van je ooglid zie je namelijk als je je ogen open hebt en zorgt voor een grotermakend effect. Ik heb voor nummer 3 en 4 een andere kleur gekozen om een de look wat spannender te maken.

2013-04-19 10.48.172Na de eyeshadow heb ik een liquid winged eyeliner aangebracht. Dit doe ik de laatste tijd eigenlijk altijd. Vind het een mooie look, en past ook wel goed bij mijn ogen.
Afgemaakt met mascara (geen look is af zonder mascara natuurlijk!), en de gold eye pencil op de onderste wimperlijn, en klaar!

Zoals ik al zei, zelf ben ik erg tevreden met deze look. Ook omdat ik hem erg mooi bij de kleur van mijn ogen vind staan. Ik heb een beetje een rare kleur ogen, blauw met grijs en groen en bruin. Gelukkig past deze kleur bij veel verschillende looks, omdat altijd wel een deel van het kleurenpalet terugkomt in mijn eigen kleur.

Nu ben ik heel benieuwd, wat vinden jullie van deze look?
En gaan jullie nog wat leuks doen met Koninginnendag?

3 thoughts on “EOTD – Copper and black

  1. Pingback: EOTD – Sweet and Spring | BeautyandBlond

Geef een reactie

