Nailart

Ombre Nails: Blue and White

Nog steeds een trent op nailart gebied zijn de ombre-nails. De makkelijkste omschrijving hiervan is: allemaal leuke kleurtjes die in elkaar overlopen! Zelf ben ik hier echt een groot fan van, want naast het feit dat het zo vrolijk en mooi is, is het ook nog eens vreselijk makkelijk te doen!

ombrenailsHier een collectie van een paar verschillende soorten ombre nails. Twee of drie kleuren die in elkaar overlopen, combinaties met glitters en transparant, twee totaal verschillende kleuren, en twee die erg op elkaar lijken. Ik vind het zo vrolijk en lente-achtig er uit zien!

Ik had al meerdere tutorials gelezen, en het werd toch een keertje tijd om het te gaan proberen. Zo gedacht, zo gedaan. En dit is het resultaat!
2013-04-20 14.19.49 2013-04-20 14.19.59

Mooi of niet? Ik heb hiervoor een blauwe en witte versie van safari gebruikt. Van dit merk heb ik heel veel verschillende lakjes, ook in 100000 kleuren. Dit komt omdat ze relatief goedkoop (volgens mij bij de meeste webshops €1,50 p.s.) zijn, en ik de kwaliteit wel erg goed vind.

Maar hoe maak je nou ombre-nails?
Het beste gaat dit met een sponsje. Het kan ook door twee lakjes nat over elkaar aan te brengen, maar dat lukte mij niet goed, en de kleuren gingen ook in de kwastjes mengen. Beetje zonde!
Voor deze versie heb ik een grover sponsje gebruikt, en je ziet dus ook dat hij wat bubbelig is. Vorige week nieuwe sponsjes gekocht, dus volgende keer moet dat goed komen.
Je neemt dus een sponsje, en lakt daar de twee (of drie) kleuren hierop. Doe het een beetje dik, zodat je alle 5 de nagels in een keer kunt stempelen. Het ombre-deel krijg je door de twee kleuren in het midden een beetje te mengen. 2013-04-20 14.20.54

Het stempelen is opzich niet zo moeilijk, een beetje deppen werkt vaak voor de mooie overloop. Het probleem waar ik wel tegen aanliep was dat mijn hele vingers vervolgens onder zaten met nagellak, volgende keer afplakken met plakband dus! Randjes bijwerken met nagellak remover, en klaar.

Het leuke hiervan is is dat het met zo veel verschillende kleuren en variaties te maken is, dus diversiteit genoeg!

Zijn jullie ook zo gek op deze trent?

One thought on “Ombre Nails: Blue and White

  1. Pingback: Pastel Ombre Nails | BeautyandBlond

Geef een reactie

