Lifestyle

30DPC #18

Architecture.. tja, wat moet ik daar nou weer mee!
Vroeger (als klein meisje) wilde ik altijd wel architect worden, maar met studiekeuzes is toch gebleken dat de huidige opleidingen niets voor mij waren. Ik wilde dit graag omdat mijn opa ook architect is. Geweldig, altijd op de grote tekentafel, met mesjes je verkeerde lijnen “uitgummen” (was apart papier), bij opa op zolder! Maar de huidige bouwkunde opleidingen gaan alleen maar over schots en scheve driehoeken in 12 kleuren op elkaar, die dan een gebouw moeten voorstellen. Daar hou ik niet van. Doe mij maar een mooi oud herenhuis, of een vrijstaande boerderij, of een grachtenpand, in ieder geval iets klassieks. Vandaar, geen bouwkunde voor mij.

2013-02-20 12.31.07Maar terug naar de Photography Challenge. Op onze vakantie in Schin op Geul (naast Valkenburg, Zuid-Limburg), kwamen wij het volgende gebouw tegen. Erg imposant!
De Wilhelminatoren, vanaf waar je prachtig uitzicht hebt over de hele stad. Vanaf hier was er ook een rodelbaan, waar de jongens graag vanaf wilden. Even wat wikipedia-feitjes! Gebouwd in 1906, 30 meter hoog en een rijksmonument. Vanaf dit punt is het mogelijk om (bij helder weer) het Duitse Aken en Belgische Luik te zien. Ik wist niet waar ik naar moest zoeken, dus ik heb ze helaas niet gezien, maar het uitzicht was prachtig!

Hebben jullie iets met architectuur?

One thought on “30DPC #18

Geef een reactie

