Lifestyle

30DPC #21

Home. Home sweet home!
Ik woon nu al bijna twee jaar op kamers in Enschede, omdat het reizen vanaf mijn ouders veel te lang duurde. Van deur tot deur is het een reis van 2 uur en 10 minuten. En om dat elke dag twéé keer te doen, was me een beetje teveel van het goede. Zo begon mijn kamerzoek-queeste.

In Enschede kun je in de stad (centrum of omliggende wijken) wonen, maar ook op de campus. Dat laatste had toch stiekem wel mijn voorkeur. Drie minuten fietsen naar college en twee naar de supermarkt, verder een kapper, tandarts, huisarts, fysiotherapeut, volledig sportcentrum, binnen- én buitenzwembad, klimmuur, bibliotheek, computerservice, de Vestingbar, en zo kan ik nog wel eventjes door gaan. Alles lekker dicht bij elkaar, daar hou ik wel van.
Eventjes een kleine sfeer impressie… Dit zijn de diverse huizen die er op de campus zijn, zelf woon ik in de witte vierkante huizen, samen met 4 anderen. Je kunt dus in een groep wonen (die varieëren van 5 tot 19 personen), maar ook in je eentje. Ligt even aan het complex wat mogelijk is.
879c0467-f975-41a2-b5f5-22e96720e1cfwallpaper 2582b432-e01c-4fb2-a44e-b5f78bc8e50awallpaper

Naast huizen hebben we dus ook collegegebouwen en openbare gebouwen op de campus. Alles omringt door stukken gras en bosjes bomen, heerlijk vind ik dat. Vooral met dit weer, lekker met je laptop in het gras (want overal internet), boek erbij, ijsje erbij, en lekker bij bruinen. Heel gezellig!
442012d0-ccbc-4123-939d-34860252d2e9wallpaperNa een paar kennismakingsgesprekken (uit mijn hoofd 5) werd ik aangenomen in het huis waar ik nu woon! Zo’n gesprekje is bedoelt om je te leren kennen en te kijken of je binnen het huis zou passen. Klinkt een beetje overdreven, maar je woont wel de komende paar jaar met elkaar samen.
Mijn huis telt vijf kamers, een woonkamer, een keuken met eetkamer, twee toiletten, twee badkamers, een wasmachine hok en een schoonmaaktroep hok! Zelf woon ik aan de voorkant van het huis en deel ik mijn badkamer en toilet met een ander persoon, aan de achterkant delen ze het met zijn drieeën. Wat ik persoonlijk erg fijn vind, zo heb je ’s ochtends niet het probleem dat iedereen tegelijk onder de douche wilt!

Dan naar mijn kamer. 18m², lamiaatvloer en twee grote hoge ramen. De fotos zeggen denk ik de rest! (het is een klein beetje een rommeltje, klopt, sorry)
2013-05-07 14.42.03 2013-05-07 14.42.362013-05-07 15.22.07

De uitvinding van de Expedit-kast van Ikea vind ik helemaal geweldig! Op deze manier heb ik namelijk een studie-werk-hoek, en slaap-chill-hoek gemaakt. Ben je benieuwd wat ik allemaal in mijn kast verzamel? Lees dan deze post!

Twee lekkere zitstoelen, een bed, een bureau met computer, mijn verzamelkast dus, wasrekje aan de verwarming (echt een top uitvinding, te koop bij de blokker), een rek boven de deur voor opslag, en een kledingkast met twee grote spiegeldeuren.

Graag wilde ik een beetje leuke hippe kamer, en dat is zeker goed gelukt met de rode en zwarte accenten. Zelf zou ik graag nog wel een muur rood verven, maar dat is iets voor de toekomst.
Binnenkort dan tijd voor een lente-schoonmaak en nog wat extra deco-dingetjes.

Hoe wonen jullie?

One thought on “30DPC #21

Geef een reactie

