Beauty

EOTD – Sweet and Spring

Mijn vorige EOTD (Copper & Black) vond ik zelf een groot succes! Daarom is het vandaag tijd voor een nieuwe look. Mijn lievelingspalet is de Vera Valenti eyeshadow-palet, en op de vraag bij de review van deze palet  (“wat zouden jullie graag eens willen zien”) stelde CherryCharlie een superonschuldige lichte look voor, zónder mijn gebruikelijke eyeliner. En ik moet zeggen, dit was stiekem wel een beetje een uitdaging.
Ik ben namelijk geen roze, strikjes, vlechtjes en tierelantijntjes meisje, maar meer de stoere-chick (als je dat over jezelf mag zeggen). Jaren op scouting doorgebracht, nu in een bar werken, stoeien met de jongens en ik doe niets liever dan in mijn “werk-schoenen”, korte broek en tanktop in de rondte te rennen met een hamer. Dus afstappen van de zwarte heavy eyeliner was voor mij totaal iets anders.
Maar dit is het dan uit eindelijk geworden! Ik denk dat CherryCharlie waarschijnlijk nóg liever en nóg onschuldiger bedoelde, maar dat kreeg ik niet voor elkaar. Sorry meid!

2013-05-14 12.56.51 2013-05-14 12.50.00Naast onschuldig zou ik hem bijna nude kunnen noemen!
Voor mijn gehele gezicht gebruik ik altijd Essence Clear&Matt foundation, porcelain. Nog een laagje poeder van Max/Action erover en meestal vind ik dat genoeg. Vandaag heb ik als testje ook mijn wenkbrauwen iets bij getekend, aangezien ze meestal wel heel erg licht zijn. En ik vind het een geslaagde test! Ze komen zo net wat voller uit, en voor de vorm van mijn gezicht is dat zeker niet slecht.

Dan nu naar mijn ogen zelf, hier heb ik de volgende producten voor gebruikt:
– Vera Valenti Eyeshadowpalet, blush en white
– Zoeva Pigment, Paper Beige
– Vera Valenti Eyeliner, 01 black
– Essence I <3 Extreme
2013-05-14 12.59.32 2013-05-14 12.50.04

De opbouw ging als volgt:
Begin met het aanbrengen van de blush over je gehele ooglid, dit zorgt voor een mooie ondertoon en maakt het blenden een stuk makkelijker. De binnenkant van mijn oog highlight ik altijd een beetje met wit, vind ik zo’n mooi effect! Over je crease breng je de paper beige aan, volg goed de vorm van je oog en blend een beetje op de overgangen naar andere eyeshadows. Afmaken met een beetje oogpotlood langs het randje en mascara, en ready to go!

Zelf ben ik erg tevreden. Het is een fijne look voor casual dingen, waar je er toch een beetje mooi uit wil zien. Denk aan sollicitaties, presentaties en andere officiële gelegenheden, waar smokey eyes toch net iets te veel van het goede zijn.

Wat is jouw lievelings eye-style?

One thought on “EOTD – Sweet and Spring

  1. Sweet! Deze look maakt je opeens een stuk zachter. Voor herhaling vatbaar, zou ik zeggen. Die close-up van je open oog ziet er echt superonschuldig uit.

    PS Wanneer gaan we nagellak ruilen :)

Geef een reactie

