Swatches

Paris Memories – 204 Nude

Elke dag je nagels gelakt hebben, ziet er mooi uit, maar is niet zo goed voor je nagels. Ze verkleuren snel (worden ze zo geel, bah!), de lak dekt je nagels helemaal af waardoor ze geen verse lucht en zon meer zien en de aceton in de lak en de nagellak remover zorgt nou ook niet dat ze gaan stralen. Vandaar dat ik af en toe toch even een dagje thuis rondloop zonder nagellak. Graag vijl ik ze dan weer op een acceptabele lengte (en vorm). Binnen een middagje zijn ze weer terug naar hun orginele kleur, en na een arganolie (lees hier wat het doet!) treatment zijn ze weer op krachten. Maar welk lakje wordt de volgende?

Als het aan mij ligt Paris Memories 204, een transparante nude-lak. Voornamelijk omdat ze net weer mooi op lengte en kleur zijn, en nu een transparant lakje er wél mooi uit ziet. Maar helemaal blank is hij niet, maar stiekem een hele licht roze kleur. Op de volgende foto kun je het verschil zien (niet heel scherp, kreeg het met het huidige licht niet heel goed vastgelegd), al mijn nagels heb ik gelakt, behalve mijn wijsvinger. Deze is nog mat en een stukje donkerder. Ondanks dat dit lakje er heel erg naturel uit ziet, geeft het wel een verzorgde indruk. Glanzende, mooie lichte nagels, wie wil dat nou niet?

2013-05-14 15.45.032013-05-14 15.46.482013-05-14 16.02.48Heel erg dekkend is hij dus niet, en voor een mooi resultaat is aan te raden om twee laagjes te gebruiken. Op de tweede foto een laagje, en op de derde twee. Door twee laagjes wordt het lichte effect natuurlijk versterkt en komt dat meer naar voren.

Deze potjes zijn gevuld met 14 ml nagellak, wat best groot is. Zelf vind ik het kwastje erg prettig, niet te lang en breed en recht afgesneden, erg precies mee te lakken. Paris Memories is in verschillende drogisten (bijv de Dirx) te koop voor €1,50, en de kwaliteit bevalt mij best goed. Ik ben nog steeds meer een fan van Essence, ookal zitten ze in dezelfde prijscategorie. Maar als je daar een specifiek product niet kunt vinden, kijk dan eens in het Paris schap!

Geef een reactie

