Nailart

Pink Loves Black

Vandaag heb ik voor jullie een stoere en vrolijke nailart voor jullie klaarstaan. Aangezien de lente weer weg is uit Nederland, mogen de donkere kleuren wel weer terugkomen. En natuurlijk dat in combinatie met een vrolijke lentekleur, we moeten de hoop nog niet opgeven! Op Pinterest zag ik meerdere nailarts met elke nagel wat anders, maar toch een leuke samenhang door kleuren en patronen, en dat heb ik vandaag ook geprobeerd!

2013-05-17 12.33.172013-05-17 12.50.172013-05-17 12.50.00De volgende lakjes heb ik gebruikt:
– Essence Colour&Go – 109 Off to Miami
– China Glaze – 1114 Champange Kisses
– Safari – Black
Ik ben gek op het lakje van Essence, zo’n mooie knalkleur! Het feit dat hij creamy is zwakt dat felle knaleffect weer een beetje af, en juist daarom is het een van mijn favoriete lakjes. Om deze nailart een stoer effect te geven heb ik zwart als tweede kleur gebruikt. Dit is gewoon de reguliere zwart uit de safari-collectie. Ik gebruik hem vaak voor een nailart, omdat hij erg goed dekt en snel opdroogt. Als special kleur deze keer de Champange Kisses uit de Holiday Joy-collectie van China Glaze. Ik ben zo vreselijk verliefd op dit merk, maar het is helaas een beetje duur, dus zoveel lakjes heb ik helaas niet. Dit is een extreme glitterlak, en wat ik zo leuk vind, is dat hij niet glanzend is als hij klaar is. Het lijkt bijna mat, maar dat is het ook niet. Gewoon héél veel glitters die door een beetje lak bij elkaar gehouden worden, echt heel gaaf.

2013-05-17 13.43.40En nu naar mijn nailart, is hij stoer of niet? Ik ben begonnen met Off to Miami op mijn pink, wijsvinger en duim (2 laagjes) en Safari black op mijn ring- en middelvinger (1 laagje). Even goed laten drogen en ondertussen opzoek naar mijn dottingtool, om hartjes te gaan tekenen. Benieuwd hoe ik dat doe? Lees de tutorial van eerder vandaag! Ik heb gekozen om deze op mijn pink en duim te maken, in een polkadot-patroon, voor een leuk evenwicht. Stiekem is dit best wat werk, maar het resultaat is erg geslaagd.

Vervolgens mijn wijsvinger, triangle-manicure. Met deze kleurcombinatie zijn dit soort patronen erg leuk, en ook helemaal niet moeilijk te maken. Binnenkort zal ik hier ook een quick tutorial over schrijven.
Als laatste dan mijn ringvinger, Champange Kisses. Deze lak is natuurlijk wat transparant, en daarom heb ik gekozen om als ondergrond de zwarte lak te gebruiken. Achteraf was de roze misschien leuker geweest. Deze lakt dekt best goed, maar het blijft een glitterlak, en daarom heb ik er voor gekozen om toch twee laagjes te gebruiken. Het zwart komt er niet heel erg door, maar voorkomt voornamelijk dat je de balba (dat witte gedeelte) er niet doorheen ziet.

2013-05-17 13.43.49Natuurlijk even bijwerken met wat nagellak remover en een wattenstaafje, en dan ben je in principe klaar. Ik heb gekozen om géén topcoat te gebruiken, met de volgende reden. Deze laag beschermt natuurlijk de rest wel, maar bevat ook aceton en lost de onderliggende lak ook een beetje op. Als je dan bijvoorbeeld over de hartjes gaat lakken, veeg je ze een beetje uit en wordt het dus een grote klodderbende. Ben ik zelf niet zo’n fan van. En voordat deze niet mooi meer is, heb ik alweer iets anders leuks bedacht.

Wat vind je van deze combi-nailarts?

3 thoughts on “Pink Loves Black

Geef een reactie

