Swatches

I’m (so very) Dynamite

Iedereen heeft het vast wel meegekregen, het geweldige nagelfestival bij de Kruidvat een tijdje terug. En natuurlijk heb ik ook goed gescoord. Waaronder de volgende twee lakjes, waar ik een leuke look mee heb gemaakt.
Als eerste de Essence Colour&Go – 117 I’m so very. Mooie donker rode creamy lak, met een oranje ondertoon. Persoonlijk hou ik erg van rode nagellak, mits het de goede kleur is, anders wordt het erg snel zo ordinair. Dit is een goed voorbeeld van een níet ordinaire rode nagellak. Net als alle andere Essence Colour&Go lakjes, lakt deze super fijn. Mooie brede, rondafgesneden, kwast, dekt goed, droogt snel en ga zo nog maar even door. Het mooiste is nog de prijs, voor €1,69 kan ik mijn hart op bij het Essence-schap.
2013-05-11 00.38.54Als ik mijn nagels lak, doe ik daar liever iets speciaals mee. Elke nagel dezelfde kleur, zonder iets extra’s, vind ik al gauw saai. Soms is het handig, voor een snelle swatch en als ik toch moet werken de avond (dan gaat mijn nagellak er altijd aan). Maar als ik er even de tijd voor heb bedenk ik wat leukers! Dit was zo’n dag, eigenlijk niet heel veel tijd en inspiratie, maar toch even wat leuks ervan maken. En toen ik door mijn new-in-stash aan het kijken was kwam ik het volgende lakje van Catrice tegen: 04 I’m Dynamite. Dit is een chunky glitterlak, maar niet met al te grote glitters. Deze zilverkleurige hexagons zijn in twee formaten, groot en klein. De lak is niet helemaal transparant, maar een beetje blauwig, wat wel een leuk effect geeft, maar bijna niet opvalt (helaas). Deze lak is voor €2,99 te koop bij onderandere de Kruidvat.

2013-05-11 00.38.18Het blijft voor mij moeilijk om met dit soort lakjes goed de glitters te verdelen. Maar na wat proberen (en falen) kwam ik achter de beste manier. In plaats van lakken, moet je een beetje deppen! Dan komen de meeste glitters er af, en kun je ze nog een beetje verspreiden door te vegen. Niet te hard, want dan beschadig je de onderliggende nagellak.

Het viel mij ook alles mee hoe lang deze combinatie bleef zitten. Na een avondje werken waren natuurlijk wel wat hoekjes gechipt, maar de schade was lang niet zo groot als normaal. De nagels die ook I’m Dynamite bevatten waren nog helemaal in tact.
2013-05-11 00.39.20 2013-05-11 00.40.07

Wat vind je van deze twee lakjes?
Op veel blogs las ik trouwens dat men over het lakje van Catrice niet zo te spreken was. Wel lakten zij hem op een andere manier, zodat er veel meer glitters op zaten. Erg jammer, want ik vind het een leuke toevoeging aan hun collectie!

Geef een reactie

