Review

Hegron Repair Cream

Voor mijn eerste wekelijkse product review, een cream waar ik heel slecht zonder kan. Van nature heb ik al erg dun en droog haar en door het verven is dit zeker niet verbeterd. Elke ochtend was ik mijn haar met shampoo en gebruik ik conditioner voor droog en beschadigd haar. Maar zodra ik de douche uitkom, en dan niets meer met mijn haar doe, wordt het een drama. Grote klitten, droge punten en een bos pluizen.
2013-05-22 12.57.54Maar daar heb ik nu iets voor. Ik kocht bij de Action voor € 1,85 (lekker budget) Hegron Haircontrol Repair Cream. Deze cream zit verpakt in een wit pompje met een inhoud van 200ml (!). De verpakking ziet er niet heel erg duur uit, maar ook niet extreem goedkoop. Ik vind een pompje voor haircream ideaal. Zo hoef je geen doppen dicht te draaien of klikken met de cream in je handen, en kun je makkelijk de goede hoeveelheid afmeten.

Op de voorkant staan de volgende belangrijke punten:

  • Repair Cream
  • For colored and damaged hair
  • Do not rinse off (niet uitspoelen)

De Action verkoopt overigens heel veel beautyproducten, waaronder crèmes, shampoos en conditoners en lotions, voor (belachelijk!) lage prijzen. Soms van bekende merken, maar ook onbekende producten. Dit was daar eentje van.

Wat is het? 

2013-05-22 12.57.23Uitleg over het product op de achterkant van de fles. Duidelijk: Een herstelcrème voor droog en beschadigd haar, die vocht inbrengt en beschermt. Aanbrengen en inmasseren op droog of vochtig haar, en niet uitspoelen. Lekker makkelijk dus. Waar het precies tegen beschermt ben ik alleen nog niet helemaal uit.

Wat zit erin?

2013-05-22 13.10.40Op de zijkant van de fles zijn de bestandsdelen te vinden. Qua verzorgende dingen zit hier polyquanternium (helpt je haar glad te worden), mineraal olie (paraffinum liquidum, voedend) en ethylhexyl methoxycinnamate (beschermt je haar tegen uv-stralen) in. Daarnaast bevat deze cream ook parfums, wat niet ieder zijn voorkeur heeft. Al met al niet heel erg slecht qua ingrediënten, maar kan beter! (maar voor die prijs, hé).
Ik ben nooit zo bezig geweest met de ingrediënten in cosmetica, maar sinds een artikel van Selma op haar Puurblog (over mineraal olie, lees hier) probeer ik er steeds wat meer over te lezen en van te begrijpen. En al die stofjes op wikipedia opzoeken is stiekem ook wel leuk.

Wat doet het?

2013-05-22 09.42.382013-05-22 14.56.45De cream is  een volle substantie, niet vettig en lekker uit te smeren. Hij plakt wel een klein beetje, maar niet zo erg dat ik direct mijn handen moet wassen. Volgens de verpakking zou de crème naar perzik moeten ruiken. Dat haal ik er niet helemaal uit (beetje verkouden), maar wel een lekkere zoete én frisse geur.

Als ik onder de douche vandaan kom, en mijn haar uit mijn tulband haal, verdeel ik de crème tussen mijn handen en masseer het in mijn haar. Een beetje laten intrekken en vervolgen goed uitborstelen. Hierna voelt mijn haar heerlijk zacht, zijn alle klitten eruit en pluist het niet meer zo.
PicMonkey CollageConclusie
Ik ben zeer verrast over deze repair cream, helemaal voor deze prijs. Hij ruikt lekker, is makkelijk in gebruik en werkt ook nog goed. Aan het einde van de dag is mijn haar nog steeds zacht en pluist het veel minder dan normaal. Na een paar dagen deze crème gebruiken voelt mijn haar ook voor gebruik een stuk gezonder. Zeker een aanrader dus, helemaal vanwege de prijs. Als je liever geen parfum en mineraal oliën gebruikt, is dit product misschien wat minder geschikt voor je.

Gebruik jij een repair cream? Zo ja, welke?

3 thoughts on “Hegron Repair Cream

  1. Wat fijn dat je voor zo weinig geld zo’n goede conditioner hebt gevonden! En wat leuk dat je door mijn blog nu ook wat meer naar de ingrediënten kijkt :-)!!

Geef een reactie

