Beauty/Review

Onyx Peel Off Mask

Voor de review van vandaag een product waar we allemaal wel eens gebruik van maken, gezichtsmaskers. Persoonlijk heb ik een redelijk vette en onzuivere huid, altijd rode vlekjes, meeëters en altijd wel ergens een puistje. Voor mij zijn dode zee-maskers erg geschikt, omdat deze de huid helemaal afdekt en de onzuiverheden ‘naar buiten haalt’. Tijdens mijn shoprondje in de Action stuitte ik op een schap met diverse maskers, en er was er eentje bij die ik graag zou willen proberen.
2013-05-23 10.46.45De Onyx Peel Off Masker voor de normaal tot vette huid. Met komkommer en gemakkelijk te verwijderen, en ook nog eens anti-stress. Volgens mij zijn alle maskers anti-stress, ik denk dat het meer de handeling is waar je rustig van wordt dan het masker zelf.
Deze maskertjes kosten €0,79, en dan heb je er twee, want je kunt de verpakking door midden scheuren! Voor de prijs wilde ik hem dus niet laten liggen. Elk zakje bevat 10ml. Uit ervaring is dat ruim voldoende, of voor twee normale behandelingen.

Op de voorkant van de verpakking staan de volgende punten vermeld:

  • Voor een normale tot vette huid en t-zone
  • Om diep in de poriën te reinigen
  • Zachte peeling van de poriën en diepe reiniging
  • Met komkommer
  • Gemakkelijk te verwijderen

Wat is het?
2013-05-23 10.47.04
De handleiding achter op het zakje. Spreekt eigenlijk voor zich. Het is een masker wat je gelijkmatig en dun aan moet brengen. Na 10 tot 20 minuten droogtijd zou je hem eraf moeten kunnen halen, en een jongere frissere huid is vervolgens het resultaat. Hoe een masker je huid jonger maakt, is mij nog een raadsel, maar de rest klinkt goed. Ook netjes vind ik de vermelding daaronder, over allergieën en natuurlijke ingrediënten. Zelf vind ik dat erg fijn om te weten. 2013-05-23 10.48.28Wat ik op de andere kant ontdekte waren deze plaatjes. En ‘het niet doorspoelen’, ‘netjes weggooien’ en ‘recyclen’-plaatje vind ik niet zo heel intressant. Maar het is ook nog eens dierproef-vrij! Hardstikke mooi meegenomen, en zeker niet verwacht voor deze prijs.

Wat zit erin?2013-05-23 10.47.53 Het eerste wat mij opvalt is de ethanol (ook wel alcohol genoemd) en polyvinyl alcohol. Niet iedereen is grote favoriet van alcohol in cosmetica producten, en ik persoonlijk ook niet zo. Het droogt mijn huid erg uit en maakt rode plekjes wat erger. Ook bevat dit masker mineraal olie, wat vochtinbrengend is, maar niet iedereen geeft hier een voorkeur aan. Verder ook nog parfum.
En dan de positieve ingrediënten! De Cucumis Sativus is de Latijnse benaming voor komkommer, wat er dus wel degelijk inzit. En dehydroacetinezuur (panthenol), wat vochtinbrengend is, de huid soepeler en elastischer maakt en tekenen van veroudering verminderd. Op de basis van de ingrediënten klopt het dus wat de verpakking beloofd. Alle andere producten (glycerine, parabenen, natriumbenzonaat) zijn conserveer of fixeermiddelen, en niet schadelijk. Zelf lees ik altijd deze woorden, en denk ik ‘dat zal wel niet goed zijn’, omdat het zo ingewikkeld klinkt. Maar dat is dus gelukkig niet nodig.

Wat doet het?
2013-05-23 10.58.11 2013-05-23 11.03.27
De textuur van maskers is altijd een beetje apart, maar die van peel-off maskers helemaal. Hij is erg vloeibaar en smeert makkelijk uit. Net als de rest van al die peel-off maskers voelt hij heel plasticerig en elastisch. Niet persee onprettig, maar wel grappig. Persoonlijk vind ik het niet naar komkommer ruiken, het is gewoon een frisse geur, erg lekker. Hij plakt wel, maar dat komt volgens mij omdat het een peel-off masker is. Na het aanbrengen moet je toch je handen wassen. 2013-05-23 11.20.28Na 25 minuten was dit masker op alle plekken van mijn gezicht droog. Bepaalde plekken, zoals naast mijn neus, had ik misschien minder dik moeten aanbrengen. Het voelt heel erg grappig en het trekt heel erg. Zoals je wel kunt zien zijn al mijn poriën afgedekt en ligt er een laagje over mijn huid. Alle kleine haartjes zitten ook in dat masker vastgeplakt, dus pas een beetje op met het smeren over je wenkbrauwen (tenzij je een epileersessie wilt).
2013-05-23 11.21.08 2013-05-23 11.21.012013-05-23 11.24.11Als het randje eenmaal gevonden is kun je het masker er relatief makkelijk af trekken. Soms scheurt het stukje wat je vast hebt, maar een nieuw eindje is makkelijk te pakken. Het ziet er vooral ook heel grappig uit! Er blijven wat stukjes zitten, die er makkelijk met water af te wassen zijn. Een aanrader is wel om je hele gezicht even goed te wassen met warm water, want er blijft een klein plakkerig laagje op je huid liggen, en dat voelt niet zo lekker. 2013-05-23 11.26.11 2013-05-23 11.26.25En dit is dan het resultaat! Zachte, rozige wangetjes. Met een stuk minder rode vlekken en goed gehydrateerd. Ook alle echt zwarte puntjes van mijn meeëters zijn weg. Beloofd is een jongere, frisser uitziende huid, jonger zie ik nog niet zo, maar frisser voelt het zeker. Alsof je net je gezicht goed gewassen hebt met zeep.

Conclusie
Ten eerste kun je het om de prijs echt niet laten. Je betaalt namelijk nog geen 40cent per zakje masker, waar je vervolgens ruim voldoende van hebt. In praktijk kun je dus vier (!) keer je gezicht verwennen voor 80cent. Naast de prijs is de werking ook niet verkeerd. Het resultaat is zoals beloofd (mijn huid ziet er uit alsof ik 20 ben! Haha). Het is dus zuinig in gebruik en is niet getest op dieren. Voor mij twee dikke pluspunten. Als je geen fan bent van alcohol, mineraal olie en parfum in cosmetica kun je het masker beter laten liggen. Zo niet, zeker mee nemen! Hardstikke lekker.

Geef een reactie

