Tutorial

Scrub voor de gevoelige huid

Ik hou van scrubben! En toch scrub ik maar eens in de week, of eens in de twee weken, omdat anders mijn huid helemaal uitdroogd. Mijn huid kan heel wat hebben, maar mijn heerlijke zeezout-scrub was toch net iets te grof. Deze heb ik ooit van mijn zusje kado gekregen, en rook naar ocean (fris dus). Deze scrub was door het verblijf in mijn badkamer erg nat geworden en was het zout aan het oplossen, ready for the trash dus.
2013-06-03 17.15.46Maar stiekem vond ik dit toch een beetje zonde. Het was namelijk zo’n heerlijke scrub. Zonder al te veel rotzooi, gewoon zout en wat geur. In mijn achterhoofd zat het idee dat ik er iets meer mee kon doen. En dat heb ik gedaan!
2013-06-03 17.15.03Gebruikt voor deze scrub zijn de volgende ingrediënten:

  • Halve pot salt scrub
  • Lavendel geurolie
  • Hydraterende crème
  • Keukenzout
  • Wekpotje

MixIk heb niet echt met hoeveelheden gewerkt, gewoon meer zout en crème toegevoegd tot de structuur goed was. Eerst ben ik begonnen met wat zout, tot de scrub dikker werd. Vervolgens heb ik de lavendel olie en crème toegevoegd. Weer eventjes goed roeren en weer zout toevoegen tot de structuur weer goed is.
2013-06-03 17.21.16 2013-06-03 17.24.38En dan is je bodyscrub klaar! Omdat de keukenzout wat fijner is, is dit wat zachter voor je huid. De crème is tegen het uitdrogen en geeft een lekker laagje over je huid. Het wekpotje sluit de scrub goed af van de buitenlucht en zorgt ervoor dat er niet teveel vocht in komt. En het ziet er super leuk uit! Je kunt zo’n potje ook kado doen, strik er dan bijvoorbeeld een leuk lintje omheen.
2013-06-03 17.26.38Maak je zelf wel eens beautyproducten?

One thought on “Scrub voor de gevoelige huid

  1. Nice, zo’n recycle actie! Ik heb nog een restje van The Beauty Bakery Angel Wings scrub, te weinig voor mijn lichaam, dus die gebruik ik nu tijdens manicures :)

Geef een reactie

