Beauty/Review

Garnier Nutrisse Haarkleuring – 73

Ik verf al een tijdje mijn haar. Altijd honingblond Kruidvat-huismerk. Het was dan ook wel flink licht, niet lelijk, maar de uitgroei vind ik zo verschrikkelijk! Daarnaast heb ik best dun haar, het breekt heel snel en de uiteinde zijn binnen no-time weer dood. En verven maakt dat niet veel beter.

Nu was het weer eens tijd voor een verfbeurt, en was de Garnier Nutrisse in de aanbieding! Aangezien dit gepromoot wordt als extra verzorgende haarverf, wilde ik deze graag eens proberen. Misschien zou dit mijn haar wat beter behandelen?

VerpakkingOp de verpakking staat een hele hoop informatie. Zelf hou ik niet zo van die overvolle verpakkingen, waar 3 keer hetzelfde opstaat. Zo weet ik niet goed wat ik moet verwachten of waar ik moet kijken.
Daarom heb ik even de belangrijkste dingen voor jullie samengevat:

  • Voedende permanente kleuring
  • 100% grijze haren dekking
  • Rijke en langhoudende kleur, gezond en glanzend haar
  • Nieuwe formule voor nabehandeling: 3 Oliën tegen uitdrogen
  • 73 Honey Gold/Goud Blond
  • Aangename toepassing
  • Schitterende kleur verkrijgen gedurende 8 weken
  • Kleurresultaat tabel

Wat is het?
Ingrediënten
De verpakking bevat 3 aparte verpakkingen, net zoals bij alle andere soorten haarverf. Een flesje ontwikkelcrème, een tube voedende crème-kleuring en een flesje nabehandeling (conditioner). Natuurlijk zitten er ook handschoentjes bij. De bedoeling is dat je de crème-kleuring (de tube) bij de ontwikkelcrème (flesje) bij elkaar doet, goed schud en dat dan aanbrengt op je haar. Bijgevoegd is ook een folder met duidelijke uitleg over het gebruik.Garnier Nutrisse Crème 1Garnier Nutrisse Crème 2Erg goede uitleg wat mij betreft! Zelf vind ik de voorzorgsmaatregelen soms een beetje wazig en onbegrijpbaar, maar hier staat alles goed uitgelegd, en ook waarom. Verder spreekt alles voor zich, lekker duidelijk, plaatjes erbij en de belangrijke informatie uitgelicht. Daarnaast ziet de layout er hardstikke leuk uit, maar dat is natuurlijk niet zo heel belangrijk.

Wat zit erin?2013-06-06 13.44.00Haarverf is een best hardnekking product, zou ook wel moeten, anders krijg je je haar niet gekleurd. Om deze reden zijn de ingrediënten ook niet het meest geweldig. Denk bijvoorbeeld aan waterstofperoxide en ammoniumwaterstof.
Ook in deze haarverf zijn deze elementen aanwezig, maar ook een hoop verzorgende ingrediënten, bijvoorbeeld vitis vinifera seed oil, grape seed oil, seabutter en lemon peel extract. Nog steeds niet het beste voor je haar, maar kan slechter!

Wat doet het?
HandelingenNa het bij elkaar voegen van de ontwikkelcrème en crèmekleuring is het belangrijk om het flesje goed te schudden (pas op dat je niet het dopje er al hebt afgeknipt!). Deze haarverf ruikt niet heel sterk naar ammoniak of chemicaliën, eerder lekker naar frisse appeltjes en citrusvruchten. Bij het inbrengen van de haarverf begin ik altijd bij mijn haarwortels, omdat deze donkerder zijn en dus meer tijd nodig hebben. Daarnaast is het ook makkelijker. Als ik alles goed in de verf heb zitten, en iemand heb laten checken of ik ook alles op mijn achterhoofd heb gehad, doe ik er vershoudfolie omheen. Zo kan ik lekker mijn serie kijken, zonder dat mijn lange natte verflokken op mijn kleren liggen of de druppels van mijn hoofd druipen. Na 30 minuten (vanaf het beginnen met inbrengen) is het tijd om de haarverf uit te spoelen. De nabehandeling is erg makkelijk, breng de conditioner goed aan door je hele haar en wacht 3 minuten. Scrub ondertussen lekker je huid of poets je tanden. Ook deze conditioner ruikt heerlijk fris, ik ga opzoek naar een shampoo die ook zo ruikt! Als laatste even goed uitspoelen en laten drogen. Ik vind dit gedeelte altijd het spannendst, “is het goed gelukt? is het niet groen? is het mooi?”. En dit is dan het resultaat!
Top Lokken FullHardstikke mooi, niet waar? Net een tintje donkerder dan voorheen, en past iets beter bij de algehele tint van mijn huid en gezicht. Ook ligt deze kleur meer bij mijn orginele haarkleur (ben je benieuwd wat deze was, zie op de eerste foto de uitgroei), en zal ik dus iets minder last hebben van een opvallende uitgroei. Het resultaat is zoals de kleurentabel heeft aangegeven, erg prettig.
Dan het verzorgende deel van deze haarverf, ik had nooit verwacht dat het zo goed zou zijn! Mijn haar voelt (zelfs na een paar dagen) nog lekker zacht en de punten zijn nog steeds niet gestorven. Bij andere haarverf is dit al na een uur het geval.

Conclusie:
Ik ben positief verrast! Verpakkingen beloven altijd een hele hoop, verzorgend, precies deze kleur, lekkere geur enzovoorts. En nu is dat toevallig ook waar. Voor €13,49 (als je hem niet in de aanbieding koopt) dus een prachtig mooi gekleurde coupe. Garnier Nutrisse Crème is bij verschillende drogisterijen te verkrijgen.

Verf jij je haar? En zo ja, welk merk gebruik jij?

3 thoughts on “Garnier Nutrisse Haarkleuring – 73

  1. Nice! Zelf gebruik ik altijd John Frieda Precision Foam, dat werkt echt supermakkelijk. Bij van drie crèmige verfsoorten heb ik altijd de hulp van mama nodig en Joh Frieda kan ik zelf ^^

  2. Pingback: Get to know me better-tag | BeautyandBlond

Geef een reactie

