Nailart

Aztec Nails

Een van de grotere trends van deze lente is de Aztec-printjes. Vele shirts, jurkjes en broeken zijn hiermee versierd (kijk maar bij de H&M). En de nail-arts konden natuurlijk niet achterblijven. Aztec prints zijn gebaseerd op de oude Azteken stijl, veel geometrische vormen, in zwart wit of in vele kleuren. Hardstikke geschikt voor nail-arts dus. Even een kleine impressie via Pinterest.
Aztec Nailart CollageEn vandaag was het aan mij de beurt om een nailart te maken die op deze leuke printjes gebaseerd is. Gebruikt hiervoor heb ik de volgende lakjes:

  • Safari Light Grey
  • Safari Black
  • Essence – 125 Absolutely Blue
  • Essence – 107 Naughty and Pink!
  • Essence – 119 Off to Miami

2013-06-10 09.37.14Als eerst ben ik begonnen met een grijze base, op alle nagels. Voor mijn duim en pink wilde ik een egale kleur, omdat dit er leuk uitziet, én omdat ze snel chippen (en dat is natuurlijk zonde van dat vele werk). Over mijn wijsvinger, middelvinger en ringvinger heb ik nog een tweede laag licht grijs gelakt, voor een goede ondergrond. En dan is het tijd voor kliederen! Met verschillende grote dottingtools heb ik alle lijntjes, stipjes en hoekjes gemaakt. Waarschijnlijk gaat dit beter met kwastjes, maar die heb ik helaas nog niet. Even bijwerken en een topcoat lakken, en dan was dit het eindwerk!

2013-06-10 12.19.552013-06-10 12.20.43Stiekem ben ik er nog meer dan een uur mee bezig geweest, aangezien alles natuurlijk wel goed moet drogen. Erg netjes is het nog niet, dus ik ga het zeker nog een keertje proberen, maar dan wel met kwastjes. Wel lekker vrolijk voor deze zomer!

Kende je de Aztec-nailarts al?

2 thoughts on “Aztec Nails

Geef een reactie

