Cooking

Favoriete Recepten

Voor de receptenpost voor vandaag een verzameling van mijn lievelingsrecepten uit de Allerhande. Dit is het receptenboekje/blaadje van de Albert Heijn die je elke week kunt pakken bij de ingang, of kunt bezoeken via www.ah.nl/allerhande. Ik kook regelmatig, en soms heb ik geen enkele inspiratie. Dan kijk ik even op de receptenpagina, stel ik in waar ik op wil zoeken (vlees, vis, gevogelte, pasta, rijst, etc.) en scrollen maar. En dit waren een paar toppers:

Indiase ViscurryIndiase CurryEen heerlijke curry met vis en kerrie. Hardstikke lekker met pangasiusfilet, wat hardstikke budgetproof is (600g voor 3 euro bij de Lidl?) . En voor de gemiddelde student hardstikke goed te bereiden, niet ingewikkeld en een beetje snij-werk. Het stoven van de vis duurt wel een tijdje, maar je hoeft er niets voor te doen, gewoon even wachten terwijl je bijvoorbeeld tv kijkt.
http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/607016/indiase-curry-met-pangasiusfilet/?favorieten=on

Risotto-balletjes met mozzarella

000596998_001_FRAL09130192_300Zelf heb ik deze balletjes gemaakt voor een kerstdiner. Lekkere snack, en leuk om een middag je mee bezig te zijn. Je hebt er wel een beetje skills voor nodig, en een hoop tijd! Maar het is zeker de moeite waard. Een ervaring-tip, laat de risotto goed afkoelen voor je het om de mozzarella probeert te rollen, dat maakt het een stuk makkelijker.
http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/597286/risottoballetjes-met-mozzarella/?favorieten=on

Gebakken rijst met zoetzuur varkensvlees

000330694_001_FRAL05040311_200Een heerlijke zoetzure saus met varkensvlees. Helemaal niet ingewikkeld, hardstikke student-proof. Je bent wel even wat tijd kwijt aan het snijden van het vlees en de groenten, maar het maken van de saus is ongelofelijk simpel. Lekker om eens rijst met iets anders dan kip te eten.
http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/330796/gebakken-rijst-met-zoetzuur-varkensvlees/?rq=sweet&course=hoofdgerecht

Tagliatelle met gehaktstroganoff

000784824_001_FRAL1201132_300Ook eens leuk voor de afwisseling, stroganoff! Een van mijn huisgenoten houdt echt niet van roze sauw en heb daarom dit recept gevonden, met witte saus. Persoonlijk hou ik heel veel van champignons, maar dat wordt niet zo heel vaak bij ons gegeten. Erg makkelijk recept, en ook best goedkoop. Leuke afwisseling als je eens wat anders wilt doen met gehakt en pasta.
http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/785926/tagliatelle-met-gehaktstroganoff/?rq=stroganoff&course=hoofdgerecht

Romige courgette soep

000640274_001_FRAL10060241_300Zelf ben ik helemaal geen soep mens, maar courgettesoup, daar kun je mij ’s nachts voor wakker maken! En dan het liefste lauw, met stukjes zalm of garnaaltjes (serveertip!). Het fijne van deze soep is dat het helemaal niet moeilijk is om te maken. De grote truc is namelijk de staafmixer. Lekker fris voor in de zomer, moet je echt eens proberen.
http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/640446/romige-courgettesoep/?rq=courgettesoep

Zou je vaker deze recepten-inspiratie posts willen zien?

2 thoughts on “Favoriete Recepten

Geef een reactie

