Tutorial

Glitterlak verwijderen

Wat een prachtig lakje was de China Glaze Goddess van gister. Maar bij het verwijderen wist ik weer waarom ik bijna nooit glitterlakjes droeg. Het is een regelrecht drama!
Ik gebruik altijd Kruidvat Huismerk Nail Polish Remover, zonder aceton, en een watje. Meestal heb ik aan een watje genoeg, en bij  sommige nagellak heb ik er wel een per hand nodig. Maar bij glitternagellak kan ik mijn watje na 1 nagel al in de prullenbak gooien.

1Iedere nagellak-drager kent dit probleem, een watje met remover, en zodra je begint met het verwijderen, trekken de glitters je watje kapot, en blijft de helft nog achter. Je kunt een nagellakremover-potje gebruiken, dit is een potje met remover en een sponsje waar je je vinger in kunt ronddraaien. Maar je moet zo naar een afspraak, en wilt geen glitter nagels hebben. En tijd om zo’n potje te gaan kopen heb je ook niet.

Nu gelijk je glitters eraf, en niet eerst naar de stad moeten fietsen? Ik heb de manier gevonden!
Pak weer een watje, en maak hem goed nat met de remover. De truc is nu om hem om je nagel heen te vouwen, en een goede minuut te laten zitten. De lak wordt zacht, en vervolgens kun je in een veeg je hele nagel schoonmaken. Snel en makkelijk.
Vervolgens kun je met een tweede watje nog even alle randjes langs gaan, en je nagels zijn weer glittervrij.
23 2013-07-01 14.55.45Hoe verwijder jij je glitternagellak?

2 thoughts on “Glitterlak verwijderen

Geef een reactie

