Beauty/Review

Planter’s Face Mask

Het is al weer een tijdje dat ik een product review heb gedaan. En toen ik laatst al mijn beautyspulletjes aan het opruimen was, heb ik besloten dat alles gereviewd moest worden. En daar begin ik vandaag mee, met het Planter’s Super-Hydrating Face Mask. Deze zat in de Truly Yours box, en kost €4,00.
Ik gebruik eens in de twee weken een maskertje. Het liefste een klei-masker, aangezien ik een redelijk rode en onzuivere huid heb. Maar met dit mooie weer en alle zon was mijn huid ook een beetje droog geworden. Eens zien wat dit masker voor mij heeft gedaan.

Wat is het?1De verpakking is een standaard masker verpakking. Een zakje met een scheurrandje. Voor de vloeibare maskers vind ik dit niet zo praktisch, maar voor zo’n masker-doekje is het geen enkel probleem.

Het is dus een face mask, wat zou moeten zorgen voor zachtheid en hydratatie. Het merk Planter’s is een merk met een hoop natuurlijke producten. Dit masker bevat geen alcohol, PEG, parabenen, petrolatum en nikkel. En is de parfum is ook nog eens allergie-vrij.
Mijn huid kan sommige producten niet zo goed hebben, ik krijg bijvoorbeeld erg branderige en rode wangen van niet natuurlijke Green Tea . Dus voor mij zijn natuurlijke producten ook erg prettig.
Daarnaast is het ook niet getest op dieren, jeeh!

Wat doet het?
2Dit masker is echt een masker. Geen crème, klei of gelei, maar een doekje doordrenkt met vloeistof.
De bedoeling is het volgende:
Je reinigt eerst je gezicht en ‘doet’ vervolgens het masker op. Dan heb  5 tot 10 minuten de tijd om even lekker andere blogs te gaan lezen, tv te kijken of te was te doen, want dan mag hij er weer af. Er blijft wat vloeistof achter op je gezicht, wat je goed moet inmasseren.
Bij het openmaken van de verpakking komt mij een frisse geur tegemoet, duidelijk aloe vera. Het maskertje zit netjes opgevouwen en is best vochtig. Het opdoen van het masker is erg makkelijk, het plakt veel beter dan ik had verwacht. Het voelt erg koud en fris aan op je gezicht. Wat ik een beetje jammer vind is dat hij juist mijn risico-zones niet helemaal bedekt. Natuurlijk is het een one-size, en met wat vouwen heb ik toch mijn kin en neus wat meer bedekt gekregen. En wat ziet het er verschrikkelijk grappig uit!

3Na een paar minuten merkte ik een beetje een branderig gevoel, erg onprettig. En nadat het masker een beetje opgedroogt was (na een totaal van 7 minuten) besloot ik het masker er weer af te halen.  Mijn huid voelde fris en schoon. Na het inmasseren heb ik het masker nog even opgevouwen en daarmee nog wat extra vloeistof in mijn huid gemasseerd. Eventjes laten opdrogen en dan zou het klaar moeten zijn. Maar mijn hele gezicht plakt nog steeds, dus ik besloot het met water af te spoelen. Mijn huid voelde lekker zacht en gehydrateerd, maar het brandde helaas nog steeds. Dit trok na het smeren van een beetje bodylotion wel weg.

Conclusie
Dit masker is erg makkelijk aan te brengen en ruikt zeker weten lekker. Het is fijn voor eventjes tussendoor, want het kost niet zo heel veel tijd. Mijn huid er lekker zacht van, en een hoop droge plekjes waren weggetrokken. Maar mijn huid brandde verschrikkelijk. Ik kreeg er rode plekjes van, en duurde lang voordat het wegtrok.Ik weet niet of dit aan het masker ligt, of aan mijn huid, maar ik zou hem nooit meer gebruiken. Al met al niet zo heel tevreden dus.

Ben jij bekend met de producten van Planter’s?

(Excuus voor de mindere foto’s. Aangezien mijn SD-kaart kapot was, moest ik even een slechtere camera gebruiken, toen het al donker werd. Alles is nu weer oké! Dus hoop dat jullie mij voor deze keer vergeven.)

2 thoughts on “Planter’s Face Mask

Geef een reactie

