Lifestyle

Photodiary #5

I’m back! Een tijdje geleden postte ik dat ik het erg druk had, en het mij allemaal een beetje boven mijn hoofd uitsteeg. Om een beetje voor mijzelf te zorgen heb ik het bloggen toen even aan de kant gelegd. Maar stiekem heb ik het erg gemist. Overal zag ik leuke dingetjes om over te schrijven of tutorials van te maken. Ik vond zoveel dingen die ik graag wilde reviewen of uittesten.
‘And from now on it’s blog time!’ Ik ga weer rustig beginnen, niet helemaal volgens mijn weekschema, gewoon waar ik op dat moment iets leuks over kan schrijven. Het is een drukke periode geweest, studie, werken in de bar en op de Zwarte Cross, en dan ook nog huishouden doen en een beetje voor jezelf zorgen. Ik hou echt verschrikkelijk veel van het bloggen, maar om sommige momenten moet ik even aan mijzelf denken. Alvast excuses voor het feit dat het hier soms een beetje stil kan zijn, ik hoop dat jullie het begrijpen.

Het is meer dan een maand geleden sinds mijn laatste Photodiary. Wat heb ik in die tijd allemaal gedaan?
1De drukte begon een maand geleden bij de tentamenweken. Er moest veel gestudeerd worden, en ik kan het beste leren met de muziek aan. Echter moeten mijn huisgenoten ook studeren, en houden niet altijd van mijn muziek. De oplossing: Headphones! Zijn ze niet super cool (lees groot)? Ik ben nog steeds verslaafd aan Cut the Rope, dat spelletje met dat schattige kikkertje. Nu is hij uitgespeeld, en wacht ik met smart op meer levels. Voor mijn vriend kocht ik het laatste boek van Wheel of Time. We waren een half jaartje samen en gaf hem daarom dat boek kado. En op Bol.com vond ik ook dit mooie beauty-boek, en heb hem er dus maar bij besteld. Bij het opruimen van mijn laden kwam ik deze plakband-dispenser tegen, met eendjes erin. Ik vond hem zo lief dat ik hem een mooi plekje heb gegeven in de kast. Die gaat zeker niet weg!
2Wat is nou een Photodiary zonder een hoop foto’s van eten? Mijn vriend maakte deze heerlijke karbonades, die ik eigenlijk nog nooit gegeten had. Heerlijk waren ze! Voor ik naar mijn ouders ging, moest ik nog wat verjaardagskadootjes voor mijn moeder shoppen in de stad. En waarom met honger de bus in stappen, als je ook nog langs de Bagels&Beans kunt gaan? Een heerlijke zongedroogde tomatenbagel met cream-cheese en olijfjes en tomaatjes en nog veel meer lekkers. De busrit duurt in totaal 2 uur, verschrikkelijk lang. Met een muziekje in, zonnebril op, en een beetje voor mij uitstaren is het nog net vol te houden. Bij de Hema kocht ik dit leuke ‘blocknote’-je, zodat ik al mijn blog ideeën onderweg op kan schrijven. 3Mijn zusje heeft een parkietje, Karel of Kareltje. Kennelijk is het een mevrouw, maar we blijven hem/haar Kareltje noemen. Altijd als ik net weer thuis kom zit hij mij een beetje suffig aan te kijken, maar na 5 minuten vind hij het weer helemaal leuk. Lief beestje. Op zondag doe ik altijd mee met de Linkparty van LifebyRosie. Hier kun je 3 artikelen posten, zodat je een beetje je eigen blog kunt promoten. En dat is zeker terug te zien in de bezoekers aantallen, top zeg! Mijn ouders zijn op vakantie geweest naar Italië, en namen een nieuw armbandje voor mij mee, met een bedeltje van Maria Miracolosa (de Maria van de wonderen). Kijken of hij ook nog werkt! 5 Juli was de dag van UT Eindfeest, de afsluiting van het college jaar doormiddel van een feestje in de Vestingbar. Daar moeten wat dingen voor opgebouwd worden, en daar moet je stevige schoenen voor aan. Zijn ze niet schattig?4Het opbouwen van het UT-Eindfeest schoot al redelijk op. Het lichtrek hing er al, de bar werd neergezet. Hier waren we al op de helft. Naast het klussen in de bar, moesten de woonkamer en keuken in mijn studentenhuis ook nog geschilderd worden. Het plafond was donker oranje en de muren hadden een lelijke gele kleur. Nu is alles weer wit, wat een verbetering. Aansluitend op het schilderen stapten wij in de trein naar mijn ‘schoonmoeder’, zij was jarig en daarom gingen we twee dagen langs. Achter in de tuin hebben ze 6 gigantische struiken met aalbessen. Na een halfuur hadden we een hele mand vol, lekker voor mee naar huis! En eenmaal teruggekomen begonnen we gelijk aan onze VBistro week. Dat hield in dat er elke dag gekookt werd voor de gasten, (dat waren er soms 40 per avond), iedereen bediend werd en de bar ook gewoon open was. Geweldig leuk, en de eerste dag begon al goed!
5Tijdens de Bistro-week ging mijn band lek, en bleek de buitenband van mijn achterwiel ook nog eens kapot te zijn. Na een middagje klooien zat er eindelijk een nieuwe band op, maar wat een rot werk zeg! Nu hopen dat hij heel blijft. Ook maakte ik het terras van de bar schoon, dit was zo te zien al een tijdje niet meer grondig gebeurt. Twee dagen spelen met de hoge druk spuit, wat een verschil tussen links en rechts! Afgelopen weekend vertrokken we met een aantal barleden naar de Zwarte Cross. Hier bemanden wij beerbuddies (een tap met een fust op een soort off-road rollator), en hielpen hiermee over het terrein. Wat ongelofelijk gaaf was dat! ’s Nachts bleven we slapen op de Crew-camping, zodat we zondag weer vroeg konden beginnen. Lekker nog eventjes chillen voor de tent, gezellig! En zondag ochtend had ik helaas pech. Ik zat een lekker broodje te eten en voelde ineens iets steken op mijn been. Twee kleine witte bultjes verschenen, mét een bloedplekje in het midden. Bah, dat moet een horzel geweest zijn. Eerder vertelde ik al dat ik allergisch ben voor muggen, bijen, wespen en andere nare steekwezens, waaronder dus deze horzel. Een nare grote plek, die jeukt en gigantisch warm is. Hopen dat het snel een beetje afneemt, want prettig is anders.

Dat waren mijn afgelopen weken, wat hebben jullie allemaal gedaan?

9 thoughts on “Photodiary #5

  1. Wat lief dat je mij genoemd hebt vandaag, dankjewel daarvoor :)! Je hebt lekkere drukke weken gehad zeg, wow! Die aalbessen zien er echt heerlijk uit en de armbandjes zijn ook echt heel tof!

    Liefs van Rosie

    • Haha geen probleem, was gewoon een memorabel moment in mijn statestieken. Erg druk ja, maar nu is dat eindelijk een beetje voorbij. Besjes waren zeker lekker, snel maar weer eens langs om er nog meer te halen Thanks!
      Liefs

  2. Pingback: SPC #6-10 | BeautyandBlond

Geef een reactie

