Lifestyle

My Alfabet-tag

Vanochtend las ik een verschrikkelijk leuke tag die bij Cherrycharlie, en ik heb besloten om hem over te nemen. Per letter van het alfabet vertel ik wat meer over mijzelf, zodat jullie mij wat beter leren kennen!

Lees mee! En als je hem wilt overnemen, voel je vrij!

Age: Op het moment van schrijven ben ik 20 jaar, 223 dagen, 11 uur, 8 minuten en 50 seconden oud! (nee dat heb ik niet helemaal zelf uitgerekend, dat deed een computer voor mij!)

Best friend: Erg moeilijk. Vroeger had ik echt een beste vriendin, maar sinds ik op kamers ben gegaan zijn we uit elkaar gegroeid. Tegenwoordig heb ik een paar echt goede vrienden, waarvan Robin nog wel mijn beste vriend is!

Chore you hate: Houten keukengerei afdrogen. Oh mijn god, wat is dat verschrikkelijk! Ik hou al niet zo van afdrogen (ik was liever), maar als er dan weer zo’n vervelende houten spatel voorbij komt, staat het kippenvel al op mijn rug.

Dreamhouse: Een mooi klassiek huisje, vrijstaand, met een grote tuin. Leuke luikjes voor de ramen, een serre en een thee huisje achterin, naast de groententuin. Van binnen lichte kleuren, met rode en paarse accenten. Ik heb het al helemaal uitgedacht, haha!

Essential start of your day: Plassen! Ik weet niet wat het is, het zal wel een vrouwen ding zijn. Maar ik moet echt 100 keer per dag naar de wc, ook ’s nachts. Ondertussen is het een routine geworden, opstaan, pil, plassen, water drinken, en weer even in bed gaan liggen. Een echt zeik-wijf dus (haha).

Favourite colour: Als klein kind was mijn lievelingskleur altijd paars, en daar hou ik nog steeds erg van. Maar tegenwoordig hou ik veel meer van rood. Mijn kamer is wit met zwart en rode accenten, ik draag graag rode nagellak en rode schoenen. Vroeger paars, tegenwoordig rood dus!

Gold or silver: Moeilijk. Ik denk dat ik toch meer van goud hou. Niet te veel, want dat is echt verschrikkelijk. Het liefst heb ik dan een beetje “antiek-goud”, met wat zwart, wat wat ouder lijkt.

Height: Ongeveer 1,70m. 100 jaar geleden is dit gemeten voor mijn paspoort, maar dat zal wel niet kloppen. Met wat rekenwerk en weten hoe lang Robin is, heb ik 1,70 geconstateerd! Niet heel lang, niet super klein.. gewoon goed dus!

Instruments I play: Ik heb een gitaar, maar die heb ik al een erg lange tijd niet meer aangeraakt. Ik ben daar ooit mee begonnen, maar het talent ontbrak, en na een tijdje ook de tijd om er mee bezig te gaan. Verder kan ik niets muzikaals.

Job title (most recent): Tapper & secetaresse.

Kids: Nu vind ik nog een beetje vroeg, maar ja zeker! Ik denk dat ik alles boven alles echt een mama ben. Graag wil ik 3 (of 4 kinderen), hoe verschrikkelijk onpraktisch dat ook is. Maar dat is natuurlijk een compromis met mijn partner tegen die tijd. Ik ben gek op kinderen! Alle vrienden met kleine kinderen zijn ze constant kwijt, omdat ik er weer mee aan de haal ben!

Life is incomplete without: Friends. Zonder vrienden ben je maar zo alleen, en heb je niemand om gezellig leuke dingen mee te doen. Zou niet zonder ze kunnen!

Music that you always listen to: Mij kun je echt gelukkig maken met de goede oude klassiekers uit de jaren 60 en 70. Hendrix, Queen, Golden Earring, Kiss, Donovan, Bob Dylan, Bryan Adams, en ga zo maar door. Ik ken de meeste van voor tot achter uit mijn hoofd, heerlijk!

Nickname: Moeilijk. Vroeger noemden mensen mij nog wel eens Mar of Marie, want dat was korter. Mijn vader noemt mij soms Willemijntje (want dat is mijn tweede naam), en op scouting was mijn bijnaam Violet. Mijn game/interwebs nickname is MsFairyViolet, want ik moest iets bedenken. Heel soms noemt iemand mij nog wel eens Barbie of kleintje, maar dat gebeurt bijna nooit. Zou wel een leuke bijnaam willen hebben eigenlijk.

Overnight hospital stays: Pff moeilijk. Sowieso toen ik net geboren was, omdat ik om 23:30 ongeveer geboren ben. En verder ben ik niet zo vaak in het ziekenhuis geweest. Misschien toen ik mijn amandelen moest laten knippen, want ik weet nog dat ik wakker werd. Maar of dat van de narcose of de nacht was weet ik niet meer.

Phobias or fears: Enge beesten, grote spinnen, enge salamanders enzo. Verder kan ik heel erg panisch worden van ’s nachts alleen thuis zijn, omdat ik mij dan echt gek ga maken. Maar tegenwoordig heb ik een duur die op slot kan, dus gaat het goed (tot ik weer moet plassen, haha!).

Quote of a movie: “Life is like a box of chocolates. You never know what you’re gonna get..” – Forrest Gump. Een echte klassieker!

Reason to smile: Een hoop dingen: lachende babies, de scheve glimlach van Robin, de gekke acties van mijn zusje, nieuwe spulletjes (bijvoorbeeld schoenen of gave gadgets). Teveel om op te noemen!

Siblings: Ik heb 1 zusje.

Time you wake up: Ligt aan mijn rooster, dan 1,5 uur voordat ik op college moet zijn. Gewone dagen rond een uur of 9, en als ik een nachtje gewerkt heb, ergens laat in de middag!

Very important date this year: Hmm.. een hoop. 5 december Sinterklaas (heel belangrijk), 13 december een jaar samen met Robin, 6 februari word ik 21. Geef alleen niet zo heel veel om speciale data.

Worst habit: Eten bij verveling. Erg gevaarlijk!

X-rays you’ve done: Toen ik mijn arm gebroken had een paar. Ik was 11 ofzo, en viel met gym over mijn eigen (maat 35) voeten. Hoe dat ooit heeft kunnen gebeuren geen idee, maar bij het opvangen van de val heb ik beide botten in mijn arm doormidden gebroken. Dit is echter nooit helemaal goed recht gezet en knakt nog steeds een beetje. Heel irritant. Later nog een paar bij de orthodontist en bij de orthopeet (voor mijn knieeën), maar eigenlijk weinig speciaals.

Yummie food you make: Een hoop lekkere zoete baksels. Mijn italiaanse creaties zijn ook zeker niet slecht, en die broccoli-taart krijgen mensen ook altijd wel naar binnen!

Zoo animal: Olifanten! Ze zijn zo geweldig episch. Echt mijn lievelingsdieren, en ga in de dierentuin dan ook graag even kijken.

Vond je dit een leuke tag?

3 thoughts on “My Alfabet-tag

  1. Hele leuke tag is dit, ik ga ‘m denk ik ook maken! Ik ben eigenlijk helemaal niet van de tags maar hier staan wel leuke dingen bij :) En het ‘zeikwijf’ gedeelte is erg herkenbaar HAHA!

    xx Rosie

Geef een reactie

