Lifestyle

Nominaties Liebster Award

Afgelopen week kreeg ik twee ongelofelijk leuke mailtjes, ik ben genomineerd voor de Liebster Award! Deze is bedoeld om beginnende of nog niet zo bekende bloggers wat meer in de spotlights te zetten en om een extra stimulans te geven om zo door te blijven gaan met het bloggen. Hij mag echter alleen uitgereikt worden aan blogs met minder dan 200 volgers. Charlotte en Maikel nomineerden mij hiervoor, thanks guys!
Maar daar staat natuurlijk ook wat tegenover:

Hieronder zie je wat je moet doen eens je genomineerd bent:
1. Geef 11 feiten over jezelf.
2. Beantwoord de 11 vragen van diegene die je nomineerde.
3. Nomineer zelf 9 bloggers met 200 volgers of minder.
4. Stel deze 9 bloggers 11 vragen.
5. Breng de genomineerden op de hoogte van hun nominatie.
6. Noem diegene die jou heeft genomineerd.

Omdat ik door Charlotte én Maikel genomineerd ben, zal ik van allebei hun vragen aan mij beantwoorden!

PicMonkey Collage
11 feitjes over mijzelf:
1. Ik ben dit jaar van studie gewisseld. Hiervoor deed ik Electrical Engineering op de Universiteit, wat ik hartstikke leuk vond, maar iets te hoog was gegrepen. Nu doe ik Game Creation and Producing (wat een moeilijke namen allemaal!) en dat bevalt super. Nu kan ik lekker ook mijn creatieve kant kwijt.
2. Ik ben een dwang-neuroot wat betreft verdwaalde haartjes, mee-eters, losse velletjes, haakjes aan nagels en andere mini-details. Het liefst loop ik de hele dag met mijn pincet in de aanslag, om alles aan te vallen wat mij opvalt. Tijdens een middagje vervelen takel ik nog wel eens mijn hele gezicht toe, en loop ik erbij als een lieveheersbeestje. Oeps!
3. Pas toen ik 18 jaar werd, kreeg ik een beugel. Toen ik wat jonger was ben ik al eens op bezoek geweest bij de orthodontist, maar dat zou resulteren in een kaak-operatie en andere narigheid. Toen ik een week voor mijn 18e verjaardag bij de tandarts op controle kwam, moest ik toch een beugel. Gelukkig had de orthodontist nog een gaatje (haha!), en kon hij binnen een week geplaatst worden. Na je 18e verjaardag vervalt je orthodontie verzekering namelijk. In totaal heb ik hem maar 10 maanden gehad, en het resultaat is zeker mooi!
4. Mijn lijstje met allergieën is verschrikkelijk groot. Ik kan een hele hoop fruit niet eten, diverse rauwe groenten gaan ook niet goed, en muggen, bijen en wespen moeten ver uit de buurt blijven. Soms best wel lastig, als andere mensen voor je moeten koken. Gelukkig is het niet zo heel erg, dus met “vissen” kom ik een heel eind.
5. Naast barvrouw bij de Vestingbar, ben ik ook Security. Jaja, klein meisje, grote mond! We hebben een tijdje veel te weinig Security mensen gehad, en toen heb ik besloten dat ik het toch wel erg leuk vond. Klein feitje: ik weeg ongeveer de helft van de meeste van mijn Security-collega’s!
6. Tegenwoordig draag ik wel wat vaker een lange broek, omdat het wat kouder wordt. Maar in de lente en zomer draag ik alleen maar jurkjes of korte broekjes. Lange broeken zitten mij echt niet lekker.
7. Sinds ik op kamers woon ben ik 13 (!) kilo (ja 13!) aangekomen. Bij mijn ouders fietsen ik wat verder naar school, en verstopte mijn moeder de koekjes en snoepjes erg goed. Toen ik eenmaal op kamers ging wonen, kon kiezen wanneer en wat ik at, en dat liep natuurlijk een beetje uit de hand. Ondertussen staat de wijzer op 65 kg (al 5 kilo minder dan de top), maar ik wil graag naar de 61 kg terug. Minder snoepen dus!
8. Naast al mijn allergieën, zijn er ook een hoop dingen die ik echt niet lust. Avocado, asperges, augurken, aubergine, spruitjes, botjes aan vlees, en ga zo nog maar eventjes door. Begrijp niet dat ik ooit zoveel aangekomen ben, haha!
9. Ik heb hele kleine voeten, en tenen. Met maatje 35 blijf ik dan ook amper rechtop staan. Het kopen van mooie pumps, of fijne laarzen voor in de winter, is dan ook gelijk een uitdaging. Zelf vind ik het helemaal niet erg, vind het wel mooi, kleine mooie voetjes in plaats van yeti-voeten.
10. ’s Nachts slaat mijn hoofd altijd op hol. Ik droom eigenlijk elke nacht, en dat is altijd heel chaotisch, raar, wazig óf super realistisch. Dat kan resulteren in grappige momenten, maar vaak word ik heel verward of boos wakker, omdat ik niet meer weet of het nou wel of niet echt gebeurt is. Zo heb ik nog steeds een hekel aan een meisje (waar ik alleen de naam en het gezicht van ken), omdat ik droomde dat ze mijn vriend aan het versieren was. Ik weet dat het niet echt is, maar die droom was zo verschrikkelijk realistisch dat ik moeite heb om het van mij af te zetten. Raar hé?
11. Stiekem ben ik best wel een nerd, mijn lievelingsgame is namelijk Minecraft! In dit spel moet je allemaal spulletjes verzamelen (bijvoorbeeld steen, en ijzer, en voedsel), om zo je huis te bouwen, en te overleven tegen de zombies en andere monsters. Misschien ga ik zo wel eventjes spelen 0:)
1
De 11 vragen van Charlotte:

  1. Als je alle geld van de wereld had, waar zou je dan naartoe gaan op vakantie?
    Moeilijke vraag! Graag zou ik nog een keer een reis door Azië maken, om Indonesië, Maleisië, China en Japan een keer te kunnen zien. Maar tot nu toe blijft Italië nog mijn favoriete vakantieland, lekker weer, verschrikkelijk ongelofelijk lekker eten en leuke steden. Maar als ik toch onbeperkt budget heb, doe dan maar die Azië-reis!
  2. Wat is jouw all time favoriete beautyproduct en waarom?
    Vaseline Lip Therapy! Ik kan echt niet zonder dat lekkere potje!
  3. Hoe lang sta jij ’s ochtends voor de spiegel voor je de deur uit gaat?
    Het valt eigenlijk best mee. Al met al denk ik maximaal 15 minuten. 5 minuten om mijn haar volledig uit de knoop te krijgen, en 10 voor makeup.
  4. Wat is het liefste wat iemand ooit voor jou gedaan heeft?
    Ik kan me zo 123 niet het liefste herinneren. Wat ik nog wel weet: een vriend van mij was achterover gevallen, terwijl ik op zijn rug wilde gaan zitten. Hij viel bovenop mijn enkel, die vervolgens helemaal stuk was. Hij heeft mij toen in twee armen naar huis gedragen, ijs geregeld, en dat allemaal midden in de nacht. Dat was wel heel lief!
  5. Wat is het liefste wat jij zelf ooit voor iemand hebt gedaan?
    Ik doe alleen maar lieve dingen! Nee grapje. Het liefste denk ik, een hele hoop rondom een crematie regelen, en daar een mooi gedichtje voordragen. Was super zwaar, maar was het ook zeker waard.
  6. Wat is de mooiste foto die je ooit hebt gemaakt? (picture please!)
    Ehm! Over het algemeen ben ik nooit zo tevreden met foto’s waar ik zelf op sta. (Waarom ik dan beauty-blogger ben geworden, geen idee). Maar ik heb zeker een paar mooie plaatjes geschoten, in Mexico, in Curaçao, en bij mijn ouders achter in de tuin.
  7. Hoeveel paar schoenen heb je?
    Welgeteld, 6 paar pumps, 4 paar laarzen, 4 paar slippers, 1 paar lompe klus-schoenen en 9 paar sneakers. Wat ons brengt op een totaal 24 paar. Valt mij alles mee.
  8. Heb je huisdieren? Zo ja, welke? Zo nee, waarom niet?
    Vroeger had ik altijd een hamstertje, en nu ik op kamers woon is een huisdier niet zo handig. Als ik een heel weekend of een hele vakantie weg ben, moet er weer iemand oppassen. Mijn ouders hebben nu wel een parkietje thuis, maar dat vind ik zelf niet zo’n leuk huisdier.
  9. Speel je een muzikaal instrument?
    Ik heb een gitaar in de hoek van mijn kamer staan. Waar ik vroeger regelmatig wat op speelde. Maar bij een gebrek aan tijd (en talent), is hij een beetje in de vergetelheid geraakt.
  10. Wat is jouw ultieme relaxmomentje?
    Douche, warm water en dan lekker in het hoekje gaan zitten. Heerlijk. Het liefst dan haar over mijn oren, zodat die ook helemaal afgedekt worden. Even mijn kleine hoekje van relaxtheid!
  11. Als je samen met mij een high tea zou organiseren, wat is dan jouw beste baksel wat ik absoluut moet proeven?
    Mijn formidabele broccoli-taart! Naar recept van mijn vader en goddelijk lekker. Wel verschrikkelijk veel werk. Sorry, vandaag geen broccoli-taart, volgende keer weer!

2013-06-02 12.05.57De 11 vragen van Maikel:

  1. Hoe kwam je op het idee om te gaan bloggen?
    Om eerlijk te zijn, weet ik niet meer. Ik deed erg veel met nagellak, en las daarom veel beautyblogs. Maar er was weinig op budget gebied te vinden. En ik denk dat ik daarom ooit begonnen ben!
  2. Wat is je favoriete winkel?
    H&M, sowieso! Ondanks dat ze moeilijke maten hebben, is het lekker betaalbaar en hebben ze een hartstikke leuke stijl.
  3. Wat was jou laatste luxe moment?
    Pff! Ligt eraan wat de definitie is van een luxe-moment. Gister nog wel een lekkere massage van mijn vriend gekregen en vorige week nog wel lekker mezelf in de watten gelegd (maskertje, haar maskertje, alle nagels lakken, enzovoorts). Maar een professioneel luxe momentje is meer dan een jaar geleden, in de sauna!
  4. Hoe omschrijf jij jou stijl?
    Moeilijk, voornamelijk omdat ik nog niet helemaal voor mijzelf duidelijk heb wat mijn stijl is. Samenvattend denk ik: sportief, vrolijk, vrouwelijk, jeugdig en een beetje rock ’n roll.
  5. Heb je een favoriete vakantie bestemming? Zo ja, waarom?
    Italië, en waarom? Eten!
  6. Wat is jouw guilty pleasure?
    Snoepen, snoepen en heel veel snoepen. Chipjes, winegums, koekjes, frikandellen, frietjes, oh my god. Nu snap ik waar die 13 kilo vandaan kwam. :(
  7. Als je moest kiezen, of de rest van je leven achteruitlopen of helemaal niet kunnen lopen, wat zou je dan kiezen?
    Achteruit lopen, want dat is awesome! Ik doe het wel vaker, als ik met iemand aan het praten ben, even een stuk achteruit lopen, zodat ik iemand kan aankijken en verstaan. En ik vind het erg grappig.
  8. Wat was jou meest luxe aankoop?
    Weer een moeilijke vraag. Ik denk toch mijn laptop of tekentablet. Electronica is vaak hoog geprijst, maar deze zijn ook zeker wel de high-end producten die er op de markt zijn!
  9. Wat probeer jij mensen bij te brengen met jou blog?
    Dat je met budget producten allerlei leuke dingen kan doen en dat het niet alllemaal erg moeilijk is. Het hoeft niet duur te zijn of uren werk te kosten!
  10. Heb je een lievelingsgerecht?
    Vroeger was dat altijd pasta met een ragout van eendenvlees, maar tegenwoordig ben ik ook helemaal gek van sushi! Omnomnoms!

Als wij samen een feest moesten organiseren, hoe zou jij dat dan aanpakken?
Kijken wat we allebei leuk vinden, en daar een leuk thema bij zoeken. Vervolgens taken verdelen, wie regelt de locatie, wie bedenkt de aankleding, enzovoorts! Ik ben best wel praktisch ingesteld, en voor dit soort dingetjes kan dat best wel handig zijn. Ow, en ik kan best goed cocktails shaken, dus dat komt sowieso goed!
419461_289125364489986_100001775730840_707142_976588757_nZo, dat was een hele mond (of toestenbord) vol! Wat een leuke vragen, dankjewel! Dan is het nu tijd om mensen te nomineren! Ik weet niet zo goed of je mag ‘terug-nomineren’, maar ik doe het gewoon.

Ik nomineer..

  1. CherryCharlie
  2. Maikelsmind
  3. Zussiezus
  4. Jar of Glitter
  5. Zij Maakt Het
  6. The Dutch Dauphine
  7. Puurblog
  8. The Beauty Assistant
  9. Blackbird Nails

En de vragen die ik voor hen heb zijn…

  1. Zou je willen dat je blog groter uitgroeit, of hou je wel van klein en persoonlijk contact?
  2. Wat is je lievelingsgeur?
  3. Het wordt bijna winter. Wat doe jij het liefste als het keihard sneeuwt buiten?
  4. Wat wilde je vroeger worden? En is dat een beetje uitgekomen?
  5. Wat is jouw guilty pleasure?
  6. Als je zou mogen kiezen, vrienden of familie?
  7. Als je iemand een “Love Award” mocht geven, wie zou dit dan zijn? (een Love Award is voor degene die het meeste voor je betekent (heeft)).
  8. Op wie lijk je het meeste, qua uiterlijk, en qua innerlijk, je moeder of je vader?
  9. Wat is je lievelingsdrankje?
  10. Heb je een stopwoord? En zo ja, welke?
  11. Wat is je lievelingstv-serie?

En dat was het dan weer! Wat een ongelofelijk lange tag, maar wel heel erg leuk! De genomineerden krijgen van mij binnenkort bericht, en ik hoop ook bij hen alle antwoorden terug te kunnen lezen.

Maar het belangrijkste: neem een kijkje bij de mensen die ik genomineerd heb! Allemaal leuke blogs, over haken, beauty, lifestyle en eten, zeker het bekijken waard!

Groetjes,
Marieke

4 thoughts on “Nominaties Liebster Award

  1. Ik vond het super dat je voor Anne en ons een gedichtje hebt voorgedragen Dikke knuffel daar voor!!!!! Je blijft voor altijd in ons hart daarvoor (en ook voor andere dingen natuurlijk). En je blijft stoere tante Marieke die nagels lakt :d

  2. Leuk om te lezen!! Ben hier zelf ook een aantal keer voor genomineerd, echt leuk!
    Ik volg je blog :) Zou ’t leuk vinden als je ook eens bij mij komt kijken!

    X Iris

Geef een reactie

